Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

29 November 2009

Pau Cina



Beberapa blog yang saya baca memuatkan berita pendedahan mengenai Pau Ahmad yang terkenal hampir ke seluruh negara. Menurut sumber berkenaan, berita ini masuk NTV7 dalam Bahasa Mandarin. Tauke dia berbangsa Cina yang bukan Islam dan mempunyai sijil halal yang sah.

Tulisan saya ini bukan bertujuan apa-apa, cuma nak jelaskan kekeliruan saja. Nama Ahmad telah digunakan seolah-olah kuih pau ini hasil keluaran orang Islam, sebenarnya bukan.

2 ulasan:

  1. Salam,

    Saya juga dah dapat emel berkaitan Pau Ahmad. Secara terus terang, saya juga was-was dengan produk ini, kerana menyalahgunakan nama orang Islam, pada hal ia bukan diuruskan oleh orang Islam.

    Bagaimanapun, dalam usaha kerajaan menjadi hub halal di rantau ini, pengusaha makanan bukan Islam memang bijak mengambil peluang.

    Mereka mengeksploitasi ruang yang ada, demi mendapatkan keuntungan berganda. Dalam kalangan masyarakat Melayu, kurang menyedari pentingnya prospek makanan halal.

    Di sinilah kelebihan pengusaha bukan Islam, yang tidak dimanfaatkan oleh orang Islam. Kita sekadar jadi pengguna, termasuk saya sendiri.

    BalasPadam
  2. HARAP2 1 HARI NANTI, AGEN NIKAH SIAM AKAN DIKENDALIKAN SECARA BESARAN OLEH BUKAN ISLAM PULAK... MEREKA NI BAGUS, BENDA HALAL PUN BUAT.

    DULU PERNAH SAYA CABAR CDROM PIRATE CINA, U BILA MAU CETAK ROMPAK INI CD MAHAL AL QURAN RM300? TAK SAMPAI 1 MINGGU, TERSUSUN CD ROM TERSEBUT DI RAK HOLIDAY INN JB RM20 SAHAJA...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.