Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

18 Januari 2010

PELACUR BEBANYAK SORI, TAK LAYAN APEK


Waktu jadi penguatkuasa di JB dulu, banyak dapat aduan dari seorang pemadu teksi. Nizam (bukan nama sebenar) pelajar sebuah pusat pengajian tinggi, buat partime pemandu teksi sebelah malam. Kat Jb kena ligat tambah pendapatan, bagus juga cara dia ni. Dia banyak bantu saya buat aduan dan aduan dia kebanyakannya menarik. Satu hari tu dia cerita pasal pelajar pusat pengajian tinggi jadi pelacur. Dia sebagai pemandu teksi tak dapat elak sebab dia bawak saja orang nak pegi mana-mana. Tak kira lelaki ke perempuan ke, cakap saja pegi mana, bawak saja.

Dia cerita pasal pelajar tu yang dia biasa ambil di pintu pagar asrama. Pakaian seksi, biasanya pakai skirt atau seluar ketat, umur awal 20-an. Suatu hari tu, dia lalu depan pintu asrama luar kampus itu, perempuan ni tahan dia, kata nak pegi Taman Sentosa sekitar jam 9.00 malam. Dia pun jalan teksi, wanita tu duduk belakang tak berbual pun sebab ditanya sepatah jawab sepatah. Bila dah masuk taman tu, dia tanya belok mana, wanita tu kata ikut saja alamat yang dikasi tu. Nizam ni dapat rasa yang ini kali pertama wanita tu nak pegi alamat yang dikasi tu sebab  kalau rumah dia mesti dia tahu belok mana.

Melihat dicermin, Nizam nampak wanita ni bercakap dengan seseorang dengan hphone. Bila dah sampai depan rumah tu, rumah tu kelihatan macam rumah Cina. Wanita tu kata pada Nizam, jangan pergi dulu, tunggu tuan rumah buka pintu dulu. Wanita tu petik loceng pintu, kemudian seperti ada orang keluar dari dalam rumah.

Apek Tua Rupanya

Kemudian keluar seorang apek tua sekitar 60-an pakai baju singlet pagoda. Banyak kurus apek tu. Tiba-tiba saja wanita tu masuk balik dalam kereta cepat-cepat. Apek tua tu cepa-cepat buka pintu pagar dan panggil wanita tu.

"Mari, mari, mari..."

Waktu tu wanita tu dah masuk kereta dan suruh nizam jalan cepat. Sebagai pemandu teksi, dia ikut arahan saja. Wanita tu dalam keadaan panik. Dia kata, hantar dia semula ke rumah dia, tempat dia naik tadi. Di dalam cermin tengah, Nizam nampak wanita tu macam cemas dan geram saja. Dah separuh jalan, hphone wanita tu berbunyi dan dia bercakap yang tak berapa didengar Nizam. Wanita tu suruh dia hantar ke Stulang Laut. Bila sampai Stulang, wanita ni keluar di tengah orang ramai, tak tahu dia pegi mana.

Apa Cerita Sebenarnya

Sebenarnya, wanita ni pelajar, jadi pelacur yang dihubungi melalui telefon. Dia juga ada partime malam-malam. Semua lelaki dia layan Melayu ke apa bangsa ke, cuma dia lupa pesan, 'apek tua tidak dilayan'.

6 ulasan:

  1. antara alasan, nk menampung kos pembelajaran

    BalasPadam
  2. kesian apek tu....haiyaaaa ilup pon susah mati pon susaaah
    kahkahkah

    pakmat

    BalasPadam
  3. kekadang yg jadi pelacur part time nie sekadar suka2. bila ditangkap, bg alasan nk tampung kehidupan...betul ker???

    BalasPadam
  4. Macam mana nk tampung kehidupan, hidup sbg student tapi ya Allah dengan Blackberry nyer , notebook latest edition n mcm2 lg.Inilah yang jadi bila x ukur dibadan sendiri.Tengok ape jadi kat Indon, student kena cari duit sendiri nak tampung hidup,ya lah penduduk dah 300 juta orang, mana mampu negara tu nk tampung, Malaysia patut bersyukur penduduk baru 26 juta orang, bantuan biasiswa diberikan, bersyukurlahh!!

    BalasPadam
  5. jalan pintas ke neraka
    tersungkur di pintu syurga
    (Sebenarya tu tjuk drama huhuhu tp cm best jekn)
    :o

    BalasPadam

Dipersilakan komen.