Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

28 Februari 2010

-BILA ISTERI LAYAN PENGKID...

Di Johor Bahru dulu, ada seorang suami mengadu ke Bahagian Penguatkuasaan kerana isterinya melayan tomboy. Isterinya yang tak bekerja sering didatangi wanita tomboy ini waktu suami bekerja. Wanita tomboy ini bekerja di sebuah pejabat kerajaan di Johor Bahru. Banyak kali  juga suami terserempak dengan tomboy ini bila balik ke rumah yang kemudiaannya segera balik. Isterinya juga selalu  keluar ke rumah tomboy ini pada masa-masa tertentu. Maka tanggungjawab sebagai isteri terabai.

Suami ni mengadu, sejak kenal tomboy ini, perangai dan layanan kepada suami sangat dingin. Suami pernah beberapa  kali membaca 'sms cinta' dari tomboy ini. Tomboy ini juga selalu belikan barangan berharga kepada isterinya seperti telefon, minyak wangi dan kek. Banyak kali berlaku pertengkaran suami isteri kerana tomboy ini. Tapi setiap kali suami menyalahkan tomboy ini, isterinya tetap membela. Isteri pula menafikan dia ada hubungan cinta dengan tomboy ini tetapi hanya sekadar kawan biasa saja. Semua ini membuatkan rumahtangga yang dibina kira-kira sepuluh tahun lalu terus bergolak.

Bukan senang nak menangani masalah ini. Pasangan ini sudah melalui proses kaunseling di pejabat agama tetapi masalah ini masih tetap berlaku. Maka dia minta tolong saya, dengan tujuan untuk menangkap tomboy ini. Saya jelaskan, kes ini bukan senang, bukan semudah kes khalwat. Kalau khalwat, lelaki dan wanita berada di dalam rumah saja, maka sudah kuat untuk ditangkap dan dituduh di mahkamah. Tapi ini perempuan dan perempuan.  Saya jelaskan, kalau ada saksi yang jelas menunjukkan kedua-dua wanita ini buat kerja 'tak senonoh' ini, maka barulah tindakan boleh diambil. Bila saya tanya bali pada suaminya, suaminya pun kata tak pernah melihat sendiri isterinya buat 'tak senonoh' ini. Cuma sekadar dia tahu saja.

Menurut suami, setakat hari ini, kes ini masih berlaku cuma agak perlahan sikit, tidak secara terbuka seperti dulu. Cuma katanya, isterinya tetap menjalinkan hubungan dengan pengkid ini di luar rumah dan waktu suami ada tugas luar. Kata saya,  sebaiknya suami bimbinglah isteri itu dan carilah jalan penyelesaian terbaik dalam keluarga mereka. Mungkin pembaca boleh bantu, memberi idea untuk  menyelesaikan masalah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.