Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

03 Februari 2010

Suatu Yang Menakutkan Malam Tadi di Hotel

Malam tadi saya tidur di sebuah hotel di Penang yang agak ada nama juga walaupun tak berapa mahal. Di JB pun ada cawangan hotel ini. Saya tidur dalam kul 11.30 malam. Waktu tidur, saya terjaga bila dengar suara wanita menjerit dengan kuat, kemudian diikuti dengan suara lelaki. Saya rasa, jeritan itu seperti ada pergelutan atau pencerobohan.

Bila saya lihat jam jam, menunjukkan jam 2.50 pagi. Saya sangat takut kerana tak biasa dengan tempat tersebut. Saya syaki dan buat anggapan macam-macam. Mungkin bilik perempuan tersebut diceroboh oleh lelaki atau ada wanita diculik atau wanita dan lelaki bergaduh. Suara wanita itu menjerit, bukan perlahan tapi didengar oleh mungkin semua penghuni hotel. Saya tak berani untuk keluar dan melihat apa yang berlaku dan saya bercadang untuk menelefon polis. Bagaimanapun, dalam 5 minit, suara itu reda dan kembali tenang dan saya tidak jadi untk menelefon polis.. Saya tak dapat tidur kerana otak berfikir dan tertanya-tanya apa yang berlaku. Saya hanya boleh tidur semula dalam jam 4.00 pagi.

Padi tadi, jam 8.00 pagi saya keluar hotel, saya bertanya penjaga kaunter berkenaan kejadian malam tadi. Saya mengadu tak selesa tinggal di situ kerana takut. Penjaga kaunter itu, wanita  Melayu mohon maaf kepada saya kalau saya rasa tak selesa.

Yang berlaku malam tadi adalah pergaduhan satu pasangan Cina yang tidur dalam satu bilik di tingkat satu, saya di tingkat dua. Polis datang segera meleraikan kes berkenaan malam tadi dan laporan rasmi dibuat, menurut penjaga kaunter itu. Bila saya tanya umur pasangan itu, katanya wanita itu lahir tahun 1985, nampaknya masih muda. Bila saya tanya apa puncanya, katanya perselisihan faham antara pakwe dan makwe yang mungkin belum kawin tapi duduk menyewa hotel.

Saya tanya, adakah perkara sebegini biasa berlaku di hotel ini. Katanya ada juga berlaku dan ini menimbulkan masalah kepada pihak hotel. Ok, saya berpuashati dengan penjelasan itu dan saya rasa hilang gelisah. Sebab malam tadi, saya sangka ada kes yang lebih besar seperti bunuh, rogol atau rompakan.

2 ulasan:

  1. Salam,
    kalau saya ditempat tu, pasti lebih2 lagi takut.

    BalasPadam
  2. sgt menakutkan ....kat rumah saya hari tu ada india bising mcm nak bunuh orang kat tingkat 4 , ingat dia gila ....alasan family dia ...mereks melakukan pemujaan thaipusam....indian tu kena rasuk "benda tu"....takut juga saya

    BalasPadam

Dipersilakan komen.