Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

18 Mac 2010

Anak Luar Nikah, Mangandung Pula Anak Luar Nikah

Baru-baru ni ada satu pasangan saya nikahkan. Perempuan tu nikah guna 'Wali Hakim' sebab dia anak luar nikah. Masa ayah dan mak dia kawin, mak dia dah sarat mengandung. Sebulan dua lepas kawin, perempuan ni lahir. Entah macam mana, dia dibintikan bapanya, patut tak boleh. Tapi dulu-dulu tak berapa ketat sangat peraturan.

Wanita lewat 20-an ini berkahwin selepas berisi. Dia mengandung 7 bulan. Maka, lepas dia kawin, tak lama nanti dia akan lahir anak, dah pasti anak luar nikah juga. Bermakna, 2-3 keturunan anak luar nikah.

10 ulasan:

  1. assalamualaikum..
    Tuan saya cadangkan tuan turun padang melihat senario di kluang contohnya lawatan ke pusat snuker,karoke dan sebagainya.kemudian paparkan dlm blog.
    Tuan kadi perlu mesra rakyat dan berjumpa dengan rakyat yang bermasalah
    hanya cadangan.....

    BalasPadam
  2. takut nak tunggu 7 keturunan anak luar nikah ni...

    BalasPadam
  3. nauzubillah, mintak dijauhkannnn. tapi saya ada terbaca di dalam soal jawab bersama Dr Masitah dalam paper (lupa paper apa), kata boleh dibinkan bapa kalu belum cukup sifat???? ada ka fahaman tu tuan Kadi?

    BalasPadam
  4. hunny the bunny.... Saya tak nak ulas sebab tak baca tulisan sebenar dalam akhbar tu. Bimbang menyinggung mana-mana pihak.

    BalasPadam
  5. mohon minta jabatan agama buat lawatan bersepadu ke pusat puat snooker kerana terdapat anak muda melayu yang bermain sehingga jam 6 pagi

    BalasPadam
  6. bukan muda-mudi je yg buat bnde xsenonoh sekarang ni.majoriti golongan dah ade wakil msing2 yg buat bnde xsenonoh.dari golongan guru dgn ank murid sampaila golongan tua,budak sekolah rendah,hatta budak taska pun ade...xkire kj krajaan ke,swasta ke..semua ade..paling sedih bile saya terbaca satu tawaran seorang isteri untuk kongsi suaminya tapi tak nak bermadu.mcm iklan la spy perempuan2 yg berkeinginan di luar sana tu pakai suami dia.. berani betul...kene aids baru tau...kn sdeh tu..seolah2 menyokong perbuatan ZINA..sy perasan orang sekarang takut nk gune perkataan zina.lbih cenderung gune perkataan seks.bile dah mcm tu mmg beranila wat seks kt mne2...klu diorang beringat apa yg diorang buat tu adalah zina,mungkin diorg takut sket...ntahla..pndapt saye je ni.moga pintu taubat masih terbuka luas untuk kita semua.amiin..

    BalasPadam
  7. takut bila terbaca peningkatan kes anak luar nikah ni...mntk dijauhkan...

    BalasPadam
  8. mnjadi-jadi kes anak luar nikah.....mcm biasa je....inilah tanda2 akhir zaman...sama2lah kita bertaubat jauhi sgala masiat

    BalasPadam

Dipersilakan komen.