Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

01 Mac 2010

BOMOH MODEN NOMBOR EKOR

Dalam dunia ni macam-macam cara orang nak dapat duit, pokok panggkalnya kena usaha. Pada sesetengah orang, menipu atau auta pun kira usaha juga. Ada orang jadi bomoh nombor ekor, pun dikatakan usaha juga. Memang betullah usaha, kalau duduk atau tidur saja mana boleh buat duit. Tapi masalahnya, nak jadi bomoh nombor ekor kena ada bakat dan tokoh juga. Kalau muka macam saya ni, agaknya macam mana, ada tokoh ker ?

Sebenarnya, untuk jadi bomoh ekor, tak perlukan ketokohan semua itu. Di beberapa kedai judi, di kaki lima depan kedai tu, ada orang bawa komputer riba dan ada printer. Orang tu ada kepakaran keluarkan nombor yang 'bakal' naik hari itu. Ramai juga pelanggan dia, dah tentu lumayan juga pendapatan orang tu. Bila saya dekati, bayaran untuk dapatkan satu nombor RM 5. Waw... banyaknya. Modal cuma kertas sehelai dan dakwat printer tak berapa sen dapat RM 5. Setakat ni saya jumpa yang buat ni bukan orang Melayu dan dia selalu pindah-pindah. Mungkin pindah ni sebab takut kantoi dengan pelanggan yang dah terbeli.

"Ku sangkakan nombor baik. Rupanya hampehhh".

Hairannya, kenapa orang tu tak beli saja 'nombor baik' tu. Kan itu lebih untung kalau dia beli sendiri sebab dia kata itu nombor baik, belilah sendiri. Orang yang beli tu pun kita hairan juga, tak sayang duit ker. Kan dekat rumah ada komputer, keluarkanlah 'nombor baik' tu. Tak payah print pun takper.


5 ulasan:

  1. Kenapa lah tak boleh terfikir,Bomoh2 kat luah sana guna kan Jin ini Jin itu,untok konon nya menarik nombor ekor,
    kalau kita fikir kan dalam2 Jin2 hidup di Alam Angin dan tk perlu msu kan kebendaan,dan juga tak tau soal dunia,kehendak maknusia,Jawapan nya JIn tak Sekolah dan Tak tau hurof2 dan angka2 dunia.
    Jin hanya tau ikutan sahaja,Jin ada lah Kadam maknusia yg memberi tau apa yg harus di laku kan

    BalasPadam
  2. aku nk no ekor untuk esok sekali je

    BalasPadam
  3. blh bg sy nombor ekor utk sekali dalam hidup

    BalasPadam
  4. khas kpd komen 30 sept..mmg jin x skolah.tp mreka jga byk kpakarn.mrka byk ilmu...xpcya pgi utube..ilmu jin..

    BalasPadam
  5. sya minta nombor ekor tuk skarang yg cntik ya tok......

    BalasPadam

Dipersilakan komen.