Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

02 Mac 2010

RUMAH DIA, NERAKA DIA (Episod 1)


Saya nak cerita satu kisah benar, kisah rumahtangga. Nani (bukan nama sebenar), sekarang 38 tahun dan suaminya Adi 41 tahun, berumahtangga 20 tahun lalu. Sekarang sudah anak 4, yang besar sekolah menengah 17 tahun, yang kecil 8 tahun. Sejak kebelakangan ini, hidup keluarga ini tidak bahagia kerana suami dan isteri masing-masing ada orang ketiga. Lelaki pernah ada hubungan dengan anak dara sehingga lupa tanggungjawab pada anak isteri. Akhirnya kena dibelasah orang kampung sebab heret anak dara tu sana ke mari. Tapi suami tak insaf juga, buaya tetap buaya, dia menggatal dengan perempuan lain pula.

Lepas tu, Adi ada hubungan dengan isteri orang pula. Yang lebih melampau, Adi pernah bawa isteri orang itu tidur di rumahnya waktu kehadiran isterinya. Mulanya saya tak percaya, ceritanya teruk sampai begini, kemudian cerita ini disahkan oleh kedua-dua mereka. Walaupun kecewa dengan sikap suaminya, Nani sudah tiada pilihan lain selain berdiam diri kerana takutkan suaminya.

Geram dengan tingkahlaku suaminya, isteri menyimpan satu dendam untuk membalas perbuatan suaminya. Nani akhirnya terjerumus ke lembah maksiat juga. Dia layan lelaki lain, suami orang di luar, pada awalnya secara senyap-senyap tanpa pengetahuan suaminya. Kemudian, suaminya tahu aktiviti isterinya dan jadi pergaduhan. Adi marah kerana isterinya main kayu tiga walaupun dia lagi kuat main kayu tiga. Nani putuskan hubungan dengan lelaki itu. Untuk meredakan masalah rumahtangga mereka, mereka sekeluarga berpindah ke rumah lain untuk membina hidup baru kerana malu dengan jiran-jiran.

Sikap suaminya yang tetap tidak berubah, dia banyak layan perempuan di luar. Nani kemudian mengambil keputusan untuk membenarkan suaminya berkahwin sahaja, dia sanggup bermadu demi kebahagian keluarga dan anak-anak. Mulanya, Adi setuju nak kawin lagi satu dan gembira dengan keputusan isterinya itu. Bagaimanapun, Adi tak kawin-kawin juga, dia terus dengan maksiatnya. Dia berhubungan dengan isteri orang, mana mungkin dia boleh kahwin. Lagipun, menurut Nani, suaminya tak mampu dari segi kewangan, gajinya sekitar RM 1,000, Nani kata tak mampu untuk berkahwin lagi. Tapi Nani kata, kalau nak kawin kawinlah, nanti fikirlah sendiri.

Oleh kerana Adi tidak berubah, Nani tergoda dengan seorang lagi lelaki. Lelaki ini suami  orang, nampak macam berharta sikit, sekitar 40-an. Mulanya, Nani jadikan lelaki ini tempat nak luahkan perasaannya. Ada juga tempat Nani mengadu. Lama kelamaan, Nani jatuh cinta dengan suami orang ini, tanpa diketahui suaminya...

1 ulasan:

  1. salam....Aduhai....suspen la pulak...hehehe...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.