Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

15 April 2010

Hantaran 10,000: Siapa Pengadu Kes Khalwat ?


Oleh kerana cerita "Hantaran 10,000" dah nak sampai ke penghujungnya, saya nak buat soalan kepada semua pembaca budiman.

Soalannya : Siapa pengadu kepada penguatkuasa kes  khalwat sehingga mereka berdua tertangkap ?

....DIALU-ALUKAN MEMBERI ULASAN. Berilah apa-apa ulasan, tak tepat pun tak aper. Tak ada salahnya.

Dijemput, membaca cerita ini dari mula, episod 1. Klik sini,  Episod 1

74 ulasan:

  1. Abang pengantin yang garang yang kerja askar tu!

    BalasPadam
  2. bapa pengantin pompuan yang sakit ati..

    BalasPadam
  3. ADIK BAPA PENGANTIN PEREMPUAN YG AJAR NGAJI DI PAHANG......

    BalasPadam
  4. bapak pengantin pompuan yg dah meninggal tu...

    BalasPadam
  5. Saya baca dari awal Siri Hantaran 10 000 ni... pada pendapat saya Abang Pengantin lelaki atau bapa saudara pengantin perempuan ataupun tok imam yg tak jadi nak nikahkan tu yg mengadu kes ini..

    BalasPadam
  6. saya rasa ustaz khalil yg wat report.....sebab tetiba jer ustaz khalil dah ada kt kg pompuan tu masa arwah meninggal....cuma satu tekaan ....

    BalasPadam
  7. ayah pengantin perempuan kot..

    BalasPadam
  8. pak imam palsu (rakan sepermainan dam arwah bapa pengantin perempuan) yg dihantui rasa bersalah.

    BalasPadam
  9. bapa perempuan

    BalasPadam
  10. Tuan teka saja, Tok Imam yg tak jadi menikahkannya.

    BalasPadam
  11. tak da sapa yang report, ustaz khalil buat siasatan sendiri lepas dapat tahu kisah perkahwinan hantaran 10,000. Punca ustaz khalil tahu mungkin ustaz khalil ada bau-bau bacang dengan pihak pengatin perempuan... spekulasi je nih...

    pomen seksen7

    BalasPadam
  12. emak pengantin perempuan..teka je..hehe

    BalasPadam
  13. Ayah pengantin perempuan yg dah meninggal

    Mengikutkan kronologi cerita ustaz, yg bermasalah dari awal adalah wali iaitu ayahnya pengantin perempuan.

    Sebab2 mungkin
    1) terdesak utk menuntut baki wang hantaran yg dikehendaki memaksanya membuat aduan dgn tujuan membalas dendam,
    2) ayah pengantin telah membuat perancangan dari awal utk terus mengugut anak dan menantunya jika baki duit hantaran gagal diperolehi

    sy pun minta ustaz memberi ulasan sedikit jika jawapan sebenar sudah diberitahu.

    BalasPadam
  14. Pendapatan saya yg tak seberapa ni merasakan ibu pengantin perempuan kut. 2nd choice adalah kawan arwah ayah dia yg main dam tu.

    BalasPadam
  15. pak imam tu...tu sbb ustaz khalil kamcing ngan pak imam tu...hahaha, gurau e ustaz

    BalasPadam
  16. Salam Ustaz..

    Ala ustaz.. msh mau main teka teki.. huhuhu.. tp sy nk teka jugak la.. saya rs pak imam yg sepatutnya nikahkn mereka pada asalnya telah buat laporan.. sebb x mau bersubahat dan menanggung dosa dan atas rs tggjwb menjaga umat islam d kpg nya.. huhuhu..

    BalasPadam
  17. Bapa pengantin perempuan tu... Sebab dia nak balas dendam sbb pengantin lelaki dah malukan dia.

    BalasPadam
  18. Bapa pengantin perempuan, sebab kes ini mula timbul ketika bapa pengantin perempuan dan ibu pengantin perempuan datang kerumah anaknya (pengantin perempuan) di JB.

    BalasPadam
  19. heee rasanya mak pengantin pompuan kot.....

    BalasPadam
  20. Zaid kawan die yg report... "report salah, x report pun salah..."

    BalasPadam
  21. Saya rasa Ustaz Khalil....hehehehe

    BalasPadam
  22. Tok imam sebab tak dapat upah masa majlis kali pertama dulu...

    BalasPadam
  23. saya rasa ayah pengantin perempuan...

    BalasPadam
  24. faizal.jailani19 Ogos 2010 2:10 PTG

    mestila tok imam..pasal dia jer yg ditauliahkan oleh jaij utk jd jurunikah area kampung tu.xbleh orang lain.jd bila tetiba muncul citer yang tertuduh tu dah kahwin sume dan tinggal di jb..di reportlah pasal xmau adanya hasil hubungan yang haram daripada pernikahan palsu.pasal dia tau agamalah dia xmau bersubahat. itu pasallah dia yang report.

    BalasPadam
  25. Tok Imam sebenarlah yg wat laporan. Tapi ape hal pun, harap agar kesemue name dlm citer ni dh di "tak betol" kan. Sbb keje buke aib org ni, dose. Tak kire lar.. ustaz ker, kadi ker, imam ker... atau sesaper jer. Mcm baguusss....

    BalasPadam
  26. yg tau alamat pasangan ni cuma emak dan bapak pengantin perempuan ni jer.
    so, jawapannya adalah bapa pengantin perempuan.
    atas alasan, bengang kerana duit 500 yg sepatutnya anak dia bagi ditahan oleh si lelaki..
    sbg pengajaran, dia nak balas dendam pada pasangan ni.
    kalau mak perempuan, xlogik plak sbb dia pun tak tau pernikahan ni tak sah.
    takkan dia sanggup nak huru-harakan perkahwinan anak dia.
    kalau family sebelah lelaki lagi la xlogik sbb diorang semua xkenal pun tok imam palsu tu kaki main dam.. hehe
    terlebih konpiden plak aku.. hehe

    BalasPadam
  27. ayah pengantin pompuan la....sebab dia yang bertanggungjwb dengan apa yang dia dah lakukan....berdendam satu hal, tk nk tolak ansur pon satu hal..memalukan pengantin lelaki pon satu..KIJAM pon satu hal...geram dengan anak menantu yang tak mengendahkan duit hantaran semata2 nk bayar hutang ceti haram..dan mendoakan KEHANCURAN rumahtangga si anak....amacam ustaz???

    BalasPadam
  28. Cerita yg penuh pengajaran. Apa pun saya ucapkan tahniah kpd Ustaz Khalil kerana membantu menyelesaikan masalah pemuda ini. Itulah sebenarnya tugas kita bukannya hanya tangkap dan nak dakwa sahaja tapi mengkaji kebenaran ceritanya dan baiki kehidupan mereka yg benar. Dari cerita ini Pengadu adalah ayah perempuan.

    BalasPadam
  29. Tahniah ustaz citer yang banyak pengajaran, tahniah sekali lagi sebab dah selesaikan kes ni,pada pendapat saya, pengadu adalah ayah perempuan sebab dia x dpt rm500 yang anak pompuan dia janji nak kasi dan dia pernah kata nak kacau bilau kan rumahtangga anaknya..hehe betul kan? lepas ni boleh hantar script citer ni kat ROSYAM NOOR... buat cerekarama.. sure best..

    BalasPadam
  30. aduhh berpinar mata saya bace dr episod 1... tp siapa yg report? sy betul2 blur ni nk teka siapa

    BalasPadam
  31. ustz...pd pndpt sy...pengadu adalah abg kpd pngntn llki..@ bapa sauara pompuan tu...xmgkin bapanya yg report,krn bapanya yg rncg ngn tok imam palsu dn saksi2 palsu tu...

    ini hnya pndpt sy...

    wslam..

    BalasPadam
  32. pd pendapt sy ayah pmpuan y ngadu cz xdpt wet y dia nk tu..kn ayh dia de ckp pas nie huru hara lah rumahtangga kowg..tol x ustaz...he3x

    BalasPadam
  33. ayah mertua lelaki tsebut...sbb pd awalnya, dia nk tgok uma tangga ank ppuannya tu hancur sbb menantu lelaki nya tu x byr baki wang hantaran.
    eheh..apa2 pun ustaz, bagus citer ni ...baik jadi tauladan, buruk jd sempadan. Buat pedoman untuk kita...
    Osem & thumbs up ;-)

    BalasPadam
  34. salam ustaz
    saya agak pengadu adalah ayah kepada perempuan
    alasan:
    1. ayahnya berdendam dengan pasangan tersebut.
    2. ayahnya tahu pernikahan pasangan tsbt tak sah.
    3. ayahnya tahu alamat pasangan di JB.
    lain2 watak tidak memenuhi ciri2 di atas.
    waulahualam

    BalasPadam
    Balasan
    1. .....setuujuuuuuuu sgt!

      Padam
  35. bagi saya ayah perempua itulah pengadu yang sebenarnya kera mahukan wang so die snggup menguru-harakan anaknya dan manantunya...

    BalasPadam
  36. apada pendapat aku..dalam kisah hantaran 10000 tu zaid yang buat laporan..

    pasal: zaid mungkin nak tolong pasangan tu selesaikan masalah hukum sah ke tak sah..pasal si pasangan tu mengadu pada zaid masalah diorang dari a-z..dan zaid pula memang arif bab bab mahkamah ni ...kerana die selalu berurusan dnegan ustaz khalil...sebab tu kenkadang zaid bagi jaminan kat pasangan tu yang ustaz khalil ok...pastu dan dan pulak zaid terus dapat cuti nak menghadiri majlis kawen paangan tu...pastu ustaz khalil orang pertama di pejabat agama tahu pasal bapak pempuan tu meninggal...semestinya zaid yang bagitau pasal lelaki dalam cerita ni die minta cuti sama zaid pasal kematian..terus zaid bagi cuti 3 hari..dan dan pulak ustaz khalil terus tahu..hehe..

    zaid zaid..pandai ko cover antara hukum agama dan persahabatan bagai menarik rambut di dalam tepung..

    BalasPadam
    Balasan
    1. :-) DARI PEMBACAAN TEMAN PUN BEGITULAH JUGA KIRANYA...ZAID SAHABAT YANG SANGGUP SUSAH DAN SENANG BERSAMA..

      Padam
  37. makcik kiah

    BalasPadam
  38. along yang bapa dia pinjam duit tu yang mmembuat aduan

    BalasPadam
  39. Yang mengadu adalah bayi di dalam perut pengantin perempuan. kerana mahukan pernikahan semula yang sah. Semua adalah kehendak Allah. Di tangan Allah. Yang mustahil mampu jadi tidak mustahil. wahahahaha.

    BalasPadam
  40. aku yang report.

    zaid

    BalasPadam
  41. Saya rasa ini kerja Obama

    BalasPadam
  42. mak cik kiah dan mak pengantin pompuan agaknye... tp boleh jd juge keluarga pengantin lelaki..

    BalasPadam
  43. pakcik saya yang report 8 taun lepas.. dia dah bagitau cerita keseluruhannya dan dia mengaku dia yang report..

    Soalannya : Siapakah nama pakcik saya tu yang memegang watak dalam kisah hantaran 10,000 ni?

    ....DIALU-ALUKAN MEMBERI ULASAN. Berilah apa-apa ulasan, tak tepat pun tak aper. Tak ada salahnya.

    ekekeke...

    BalasPadam
  44. saya rasa ayah perempuan..

    ustaz, da ramai bagi pendapat ni..ustaz tak nak komen ke?

    BalasPadam
  45. saya rasa pak iman palsu...

    BalasPadam
  46. hmm..mungkin penulis sendiri yang repot kot..hahahaha..

    BalasPadam
  47. SAYA RSA MAK KEPADA PENGANTIN PERMPUAN YG REPORT,,KERANA INGIN KAN ANAKNYA TIDAK BERADA DLAM DOSA,,SBB BERSAMA DGN LELAKI YG BELUM SAH MNJADI SUAMINYA YG SAH........

    BalasPadam
  48. sape ea??? maybe ustaz khalil kot? ehh...sekadar pndagan jea nie

    BalasPadam
  49. saya teka pengantin perempuan, mungkin bapanya dah telefon dan mengugut utk bertindak tercerita perkara sebenar yg nikah dia palsu. sebab tu pengantin perempuan rilek je bila dpt tau nikah sekali lagi.

    BalasPadam
  50. Komen pertama: 15 April 2010.
    Komen terakhir: 20 Ogos 2011.

    Dah lebih setahun, masih menjadi tanda tanya...

    BalasPadam
  51. tukang buat cerita ni yg repot, huhu

    BalasPadam
  52. dari cerita yg dah lebih setahun ni.. ade 3 kemungkinan
    1st ibu perempuan 2 coz ibunya tau dari awal perkahwinan 2 xmengikut undang2
    2nd pengantin perempuan 2 sendiri coz nak menyelamatkan rumahtangga
    3rd bapa saudara perempuan 2

    BalasPadam
  53. sy yg adukan..haha..adui..suspen sungguh baca cerita bersiri ni..

    BalasPadam
  54. knp semua org ckp bapak perempuan tu?tak baik tau..da arwah da pun,mungkin pengadu itu adalah bapak mentua lelaki tersebut...hahaha joking aje..entah la,tak leh nak tuduh2..kpd pengadu, segera la kamu mengaku..tak baik tipu2..dosa tau... ;)

    BalasPadam
  55. Saya yakin Zaid lah yg mengadu kepada penguatkuasa.
    Alasan: Beliau sudah lali dgn kes-2 pekerjanya yg pelbagai ragam dlm hal2 seperti ini. Sebagai kawan lama sekolah dahulu tentu ada rasa simpati serta ingin membantu sahabat baiknya agar hidup bahagia spt org lain juga.. Inilah yg perlu kita amalkan setiap individu saling kasih mengasihi sesama muslim. Andai kata Zaid tidak melaporkan perkara ini, sudah tentu dia akan disabit sebagai bersubahat dgn membiarkan perkara maksiat berlaku sepanjang hidup sahabat baiknya itu.. Wallahualam..

    BalasPadam
  56. pengadu ialah anak-anak harun & zihan...

    BalasPadam
  57. Saya rasa Zizan.... Zizan Raja Lawak....

    BalasPadam
  58. La Ustaz.... bagilah jawapan....

    BalasPadam
  59. zaid la yang jadi pengadu... yang lain mana tau harun tggl kat mane..

    BalasPadam
  60. sy rs ust khalil tu lh

    BalasPadam
  61. Rasanya jiran yg jadi pengadu.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.