Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

06 April 2010

Cerita Pasal Kereta Lelong Kastam : TENDER KASTAM (EPISOD 3)

Kepada sesiapa yang berminat nak beli kereta lelong kastam, boleh datang ke Kastam berhampiran. Dibuka untuk lihat dari sekarang sehingga 8 April 2010. Tarikh akhir hantar borang tander 19 April 2010. Di Menara Kastam Johor Bahru ada kereta BMW tahun 2005 ni, sesiapa yang berkenan boleh datang sendiri tengok.






EPISOD 4:
http://kadikluang.blogspot.com/2010/10/kereta-lelong-kastam-episod-4-murah.html


Muka Depan Blog Ini (banyak lagi cerita menarik) Klik Sini

17 ulasan:

  1. salam..bleh gtau sy x kalu kastam ada buat lelongan lagi..sebenarnya xberapa pasti tentang lelongan..bleh bagi penjelasan

    BalasPadam
  2. bleh gtau bile plak tarikh lelongan

    BalasPadam
  3. Setahu saya, dah tutup lelongan 19 April lalu, apa-apa hal kena tanya kastam.

    Kena selalu baca akhbar untuk mengatahui maklumat lelong yg akan datang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. awak ade no tak senang tipon je

      Padam
  4. cantiknye kereta...bila ade lelong lg?

    BalasPadam
  5. bila ada lelong lagi ??boleh tau tarikh & maklumat dari mana?

    BalasPadam
  6. erm,kereta proton perdana ade lelong tak?

    BalasPadam
  7. Aslmkm Ustaz, Berapa lamakah surat dari Kastam kita perlu tunggu.

    BalasPadam
  8. lori 1tan ada lelong tak?

    BalasPadam
  9. Assalammualaikum ustaz..
    sy ingn bertanya beberapa soalan..
    menarik tgok entry ni..
    saya mahu mintak pendapat ustaz berapa harga yg kita perlu letak jika harga simpanan kenderaan 5k? sy keliru nak letak kan harga, sy berasal dari johor tapi kereta yg sy mahu berada di stor ipoh..mcm mana nk buat pembelian? sy amat berharap ustaz dapat bantu saya..sy sgt keliru..

    BalasPadam
  10. Harga tu kena fikirkan sendirilah yg patut2. Seeloknya kenalah tengok kereta. Setakat dalam internet, manalah tahu, nanti tak sama dgn yg kita tgk. Bukanlah 100 peratus yg ditunjukkan tu. Kalau dah betul bersungguh-sungguh, naik ler bas ke Ipoh semata-mata nak tengok kereta tu. Itu lagi baik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok..terima kasih ustaz atas nasihat ustaz..
      tp soal harga mcm mana pula? sb hrg pasarn kereta yg sy mahu dlm 45ribu..tp kastam lelong 5ribu..sy tak tahu nak letak lebih berapa..

      Padam
    2. letak RM40k confirm menang.. ehehe..

      Padam
  11. ustaz..
    bolehkah ustaz ceritakn bagaimana keadaan kereta ketika kita membuat pembelian. conyohnya jika berada di stor yg jauh dr tempat tinggal separti johor-ipoh..adakah perlu dibaiki dahulu? dan perlu dibawa kerumah dgn jentera tu? wahh..jika begitu amat mahal kosnya ustaz..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmng mhal doh

      Padam
    2. tinggal kat johor nak bid keta kat ipoh pehal? carik penyakit namanye tu..

      kebanyakan kereta lelong kastam mmg dlm keadaan yg menyedihkan.. ini adalah kerana kenderaan2 tersebut telah dibiarkan berpanas & berembun paling kejap 3 tahun sementara menunggu kes selesai kat mahkamah.. bila penghakiman dibuat, baru lah kastam bley lelong kenderaan tu.. tu sebab kastam jual murah..

      kos membaiki kenderaan lelong ini kengkadang melebihi harga reserve kenderaan tersebut.. kalau tak paham konsep, sila jangan bid.. baik pegi beli kenderaan kat showroom.. condition mmg perfect.. kapla kon sendiri pun tak pening & tak memeningkan kapla org lain..

      Padam

Dipersilakan komen.