Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

06 Mei 2010

Mungkin Seronok Jadi Isteri Kedua ?

Seorang wanita awal 40-an, bekerja di sebuah pejabat kerajaan, pernah berkahwin sebelum ini sebagai isteri kedua. Beberapa tahun mereka berkahwin, kemudian mereka bercerai atas sebab-sebab tertentu.

Selepas bergelar janda, wanita ini kemudian mahu berkahwin lagi dengan seorang lelaki yang sudah ada isteri. Lelaki ini adalah kakitangan kerajaan juga iaitu satu pejabat dengan wanita ini.

Mungkin ada yang istimewanya atau seronok jadi isteri kedua ni ?.... Sebab itu wanita ini pilih menjadi isteri kedua buat kali keduanya. Semoga berbahagia perkahwinan kali ini.
SELAMAT PENGANTIN BARU.

8 ulasan:

  1. mungkin merasa seperti 'juara' kerana berjaya melukakan hati org lain ;)

    BalasPadam
  2. dah jodoh dia tu...jodoh yg dicari...

    BalasPadam
  3. Aku belum Janda lagi7 Mei 2010 10:01 PG

    Mungkin dia ada alasan nya tersendiri.

    Hanya orang yang berstatus janda atau pernah menjanda sahaja tau situasi sebenar.

    Ada yang mengambil jalan menerima "situasi" itu dan ada yang mengambil jalan mencari penganti.

    Kepada yang bergelar isteri ingatlah yang mungkin suatu hari berkemungkinan boleh bergelar janda dan berkemungkinan "ter"kawin dengan suami orang.

    What goes around comes around. Dunia ini bulat.

    BalasPadam
  4. Wanita yang menjanda sentiasa menjadi bahan fitnah. Terlalu byk dugaan di sekeliling. Lebih baik berkahwin bila ada yg sudi menjadikan isteri walaupun bergelar isteri kedua lagi. Sesungguhnya jodoh adalah ketentuan Allah SWT. Bersyukurlah.

    BalasPadam
  5. Saya setuju dengan Aku belum Janda Lagi. kalau ia terkena batang hidung puan bagaimana? Yang penting redha dengan keadaan. Buat perkara baik perlu kita sokong. Saya berpendapat jumlah Suami berpoligami di Malaysia masih rendah berbanding wanita yang bebas mengadaikan maruah diri sendiri.Selamatkan mereka.

    BalasPadam
  6. padan lah penghuni neraka ramai ppuan.. ppuan mengata ppuan tak sedar apa yg dikatakan akan berlaku pd dirinya, anak2 ppuannya, ibunya, adik @ kakak ppuannya, cucu ppuannya...keturunannya...yg ppuan.....

    bfikirlah secara terbuka & ikut al-quran.... knp rukun iman ke6 pcaya pd qada & qadar? knp rasullullah didatagkan dgn contoh2 idup utk kita teladani? rasul kahwin janda yg berumur, kahwin anak dara muda, berpoligami... hayati & fahami...hidup smentara... jgn tamak kasihsyg & harta...semua tak kekal

    BalasPadam
  7. Nak jadi nomber berapa pun tak pe, yang penting dengan niat yang ikhlas, kalau niat nak kebas duit laki orang, tu yang dibimbangi! Lagi satu, yang lelaki tu kalau hidup masih bergantung kepada pertolongan isteri, itu kira tak mampu lagi!

    BalasPadam

Dipersilakan komen.