Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

25 Jun 2010

Sebelum Akad Nikah, Pastikan Tangan Jangan Bau Ikan Sardin

Jadi jurunikah ni macam-macam gelagat pasangan pengantin boleh jumpa. Selalu dalam kursus pra perkahwinan, saya pesan, pengantin jangan buat sesuatu yang boleh menyinggung perasaan jurunikah. Mungkin dalam sedar atau tidak, perbuatan mereka menyebabkan jurunikah terasa hati, perlu dielakkan.

Baru tadi, saya nikahkan satu pasangan. Bila mula akad nikah, tangan lelaki tu bau ikan sardin. Majlis dah mula, takkanlah saya nak suruh dia keluar basuh tangan pakai sabun dulu, teruskan je lah akad nikah. Memang kuat bau sardin tangan kanan dia tu yang melekat pada tangan saya pulak bila bersalam untuk akad nikah. Selesai majlis, cepat-cepatlah saya pergi tandas cuci tangan pakai sabun. Tak patut betul pengantin lelaki camtu... BANYAK-BANYAKKANLAH BERSABAR


Mungkin anda minat artikel ini :

Tajuk : "Kadi Kluang Nikah Lagi Satu"
http://kadikluang.blogspot.com/2010/04/kadi-kluang-nikah-lagi-sudah-suratan.html


Tajuk : "Cincin Pengantin Tak Muat"
http://kadikluang.blogspot.com/2010/04/cincin-pengantin-tak-muat.html

2 ulasan:

  1. mesti pengantin lapar sgt kot..n kelam kabut terus g masjid tuk akad nikah....

    BalasPadam
  2. Salam ustaz..

    Macam-macam gelagat org nk kawen, gemuruh sgt kot.. hehehe..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.