Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

13 Oktober 2010

Ayah Dia Sebelum Meninggal Dunia Kuat Main Nombor Ekor

Seorang lelaki cerita, bapanya semasa hidup kuat main nombor ekor. Bukan rahsia lagi tetapi secara terang-terangan sehingga isteri dan anak-anak pun tahu. Bapanya meninggal 2-3 tahun dulu dalam usia 50-an kerana sesak nafas.

 Masa lepas meninggal, isteri dan anak-anak periksa barangan yang ditinggalkan, turut terjumpa slip nombor ekor dan buku catatan nombor ekor arwah. Diceritakan pada saya, kawan-kawan ayahnya masih jadi pemain nombor ekor tegar di Kluang ni.

Ambillah pengajaran, apa yang saya cerita ni.

4 ulasan:

  1. saye xpaham lah ?
    cube terangkan pengajaran ni

    BalasPadam
  2. Saya sekadar bercerita, fikirkan sendiri apa pengajarannya.

    BalasPadam
  3. entah la... ayah sy pun sama... suka main no. ekor... arwah mak x tau pun ayah kaki judi.. tapi sy tau sbb selalu spot check wallet ayah. umur dia dah masuk 69 tahun ni tapi solaaat selalu tinggal dan berjudi... walhal arwah mak sy seorg Ustazah di sebuah sekolah agama... Sedih sgt ada ayah mcm ni. tapi sy masih ambil berat hal dia dan hormati sbg seorg anak. setiap hari saya doa ayah sy akan berubah dan bertaubat. doakan semoga ayah sy mendapat petunjuk Allah Amiin. sy sgt takut Allah murka pada keluarga sy :(...

    BalasPadam
  4. dalam islam kata kalau makan hasil duit haram, maka gelap la hati manusia tu dan juga orang yang diberi makan duit haram tu(anak-anak). walaupun tak semua kena tempias tapi ada juga saya dengar beberapa kes makan duit haram satu keluarga termasuk anak2nya gelap hati dan sukar terima ilmu dan tak jadi manusia berjaya dalam hidup.dasyatnya kesan makan duit haram....wallahualam

    BalasPadam

Dipersilakan komen.