Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

26 Oktober 2010

Bangla Kata Gadis Melayu Cantik dan Putih


Ada seorang Bangla ni nak nikah dengan gadis tempatan. Umur dia 30-an, gadis Melayu tu lewat 20-an. Berkenalan di tempat kerja di sebuah kilang yang sama. Berkenalan dalam 2 tahun, maka nak nikah dengan gadis tu. Nikahlah mereka suka sama suka, mudah-mudahan kekal ke akhir hayat.

Saya tanya soalan pada Bangla tu, kenapa dia pilih gadis Melayu ? Bangla tu jawab.

"Bos...perempuan Melayu banyak cantik, banyak putih". Kata Abang La tu.

12 ulasan:

  1. Salam.

    Hehe...lain orang, lain pendapatnya...bila saya tanya suami saya, katanya sebab perempuan melayu sangat berdikari. walaupun bekerjaya dan mempunyai harta, wanita melayu masih tahu di mana harus dia berpijak - siapa yang dia harus hormat,bila dia mesti membuat keputusan dan tetap menjaga peribadi diri (dia jawab benda yang sama juga bila staf kat tempat kerja dia tanya kenapa dia kahwin dengan gadis melayu).

    Ustaz, saya nak tumpang tanya. ustaz ada nikah kan beberapa lelaki bangla dengan warga tempatan. dokumentasi untuk pernikahan mereka, jika mengikut garis panduan JAIJ adakah berbeza dengan JAIS?

    sebab jika di selangor, pekerja warga asing yang permitnya adalah untuk bekerja, tidak dibenarkan berkahwin. imigresen tidak akan keluarkan surat pengesahan permit untuk senarai semak JAIS.

    Suami saya dulu, kena balik ke negara asal, masuk balik dengan menggunakan pas sosial, baru boleh kahwin. lepas tu baru buat long term sosial pass.

    Tumpang tanya jerr...terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam dee

      betul juga apa yang dee katakan...:-) blh tlg contact saya di appleoranges2012@gmail.com jika terbaca comment ini.thxs

      Padam
  2. Alhamdulillah selamat dinikahi. Jodoh tidak kenal sempadan, usia dan bangsa. Asal ikhlas niat dan dipersetujui diri dan pihak keluarga. Jgn bawak lari anak dara org ke negara sendiri dan menikahi tanpa persetujuan keluarga udah lah.

    BalasPadam
  3. saya pon skang ada kwan dgn bngla...tp sya xtau la proses nrnikahan itu nnti

    BalasPadam
  4. ramainya yg nak kawin dn bangla...boleh tanya apa kelebihan mat2 bangla ni?

    BalasPadam
  5. Bukankah lebih elok kawin dengan orang tempatan dari kawin Bangla? Kawin dengan Bangla ni ada banyak masaalah permit kerja , imigresen dll.

    BalasPadam
  6. Kawin warga asing...........satu malapetaka extra yg bakal di hadapai. Pengalaman hamba sebagai anak..memang memeritkan. Warga asing tidak tahu adat kita. Mereka boleh tinggal masa dia memerlukan kita, kalau dah senang balik negara asal. Yg di sini melopong tak bertali. Mereka tahu buat anak tapi tak tahu jaga anak. Mereka membiarkan anak-anak melarat. Kalau tak percaya tengok negara mereka. Tujuan mereka adalah untuk memudahkan mendapatkan IC.

    Kalau nak dibawa ke masyarakat punyalah susah sebab tak reti adat Melayu. Ada yg mengaku bujang tapi di negara asal anak dah melambak. Selain itu jika ada problem dengan pasagan warga asing maka keluarga di Malaysia juga yg akan tolong, Ada ke keluarga warga asing nak tolong....hampeh.....

    Pada hamba amat bodoh bagi mereka yg berkahwin dengan warga asing. Contoh terlalu banyak dan kita boleh lihat disekeliling kita.

    BalasPadam
  7. aku sokong tanpa nama kat atas , tapi keras sgt nasihat nya , pengalaman sedara aku cam tu la , kalau kawin sebab cantik - memang malang la perempuan yg kawin ngan bagla tu -

    **dah bangla je dok shok ngan dia tunggu laki tempatan tak ngorat2 , sapu je la :)

    BalasPadam
  8. orang merantau serta jauh daripada sanak saudara pasti akan merasa sunyi. jika anda misalnya merantau jauh dalam hutan amazon bergaul dengan kaum asli di sana, lama-lama kelamaan gadis mereka akan dirasakan sangat cantik di pandang mata. janganlah hairan jika saudara bangladesh berkenaan merasakan begitu. lumrah manusia begitu. tak percaya pergilah berkelana 2-3 tahun di perkampungan orang asli ....

    BalasPadam
  9. dh x d org tempatan ke nk dijadikan suami?apa kurangnye bangsa kite?knp msti bngsa kta yg terhegeh..hegeh sdgkn bngsa lain x mcm tu.jgn sok dh kene tggl ke apa ke.. baru terhegeh.hegeh nk crk family..kwn2..semua...mntk tlg itu ini..dh byk cth leh tgk..kebanyakanye mmg merana..busk2 bialah pilih org kiter...maaf kalu bhs agk kasar tp tu la hakikatnye..

    BalasPadam
  10. nak kawen kawen jer la...dah timbul masalah nnti jgn sshkan kerajaan lak nk mnta tlg ambik kat bangladesh la,minta tlg balik malaysia la,tlg tu la nie la mcm selalu masuk paper tu...time nk kawen sume xingt,ketiak masam bau wangi..pempuan..akal pendek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu...nak kawin tak pikir panjang, dah dibawak ke luar negeri menyusahkan orang pulak...

      Padam

Dipersilakan komen.