Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

12 Oktober 2010

Putus Kawan, Sebab Nasihat Kawan Jangan Main Judi Nombor Ekor Lagi

Ada seorang ni cerita pada saya, dia dah putus kawan dengan seorang kawan baiknya, dah masuk 2 tahun. Satu hari tu dia nasihatkan kawan dia supaya jangan main nombor ekor lagi. Kawan dia ni dalam 40-an  dah kawin dan anak masik kecil dan bersekolah rendah. Kerja orang ni biasa-biasa jer, isteri pula tak bekerja. Kawan ni nasihatkan bukan apa, bukan nak masuk campur urusan orang tu, tapi sekadar nasihat sebagai kawan.

Perkataan yang dia cakap pada orang tu 2 tahun dulu ialah,

"Elok berhentilah main nombor ekor ni, bukan boleh jadi kaya pun. Kalau berhenti main nombor nanti, insyaallah nanti dapat rezeki lain yang tak disangka-sangka. Nanti makin murah rezeki kita...". Nasihat kawan tu.

Lepas tu, orang tu terasa hati sampai sekarang. Kalau jumpa kat mana-mana pun tak tegur dan dah lupa kawan dah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dipersilakan komen.