Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

12 November 2010

Haiwan Aneh 'Pokke' Boleh Dijual Mahal, Puluhan Ribu ?

Ceritanya, ada satu jenis haiwan aneh, namanya 'Pokke' (gambar) dan menjadi kegilangan sesetengah pihak di Terengganu sekarang ini. Katanya, haiwan ini  boleh dijual dengan harga puluhan ribu ringgit apabila umurnya sudah matang.

Entah betul entah tidak dan entah apa keistimewaan haiwan ini, entahlah. Jangan jadikan bomoh nombor ekor sudahlah.....

15 ulasan:

  1. salam kadi...

    bukan hanya terengganu,tapi telah merebak 1 msia. ada sahabat siang malam duk cerita kejap 'owner' kejap 'buyer' tapi tak pernah terjual sekor pun lagi....

    kejap dah nak dapat duit,kejap2 plak tokke tak cukup berat dan ada plak nak yang lidah bercabang..

    macam ada sindikit untuk memesongkan minda supaya kejar uang saja..wallahua'lam

    BalasPadam
  2. CicitHjHasan.....Apa keistimewaannye bendealah tu ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu toke lah jantung dia boleh jadi obat

      Padam
  3. salam...

    ye ker kat tganu? area mana? tak pernah nampak pun...

    BalasPadam
  4. dgr2 blh awet muda n mengubati AIDS... hmmm... wallahullam...

    BalasPadam
  5. kat tempat sy ni (Sibu) disebut 'cicak kokgo or kogo'. Bunyinya kuat sgt smpai tgh mengajar leh terbehenti. Dapat sambutan sb nk dibuat kajian ttg khasiatnya yg boleh sembuhkan AIDS. Ada 2 ekor dpt ditangkap oleh sorang cikgu ni tp xdpt jual sbb beratnya kurang 100g.

    BalasPadam
  6. dalam gambar tu bukan pokke yang dicari tu. itu sesumpah. yang boleh dijual bermata besar, warna agak coklat dan berbintik-bintik putih.

    BalasPadam
  7. Manalah tau, kalau sesumpah pun ada harga lepas ni... hehehe

    BalasPadam
  8. bru-baru nih citer pasal spesis nie tersebar semalaya...mahal jugak spesis nie..katanya leh buat ubat..sampai org cina membida ngan harga yang tinggi kalau sesapa mendapatkannya..tp kene timbang beratnya dolu katanya...yang saya tahu seekor klu berat yg diingini cecah lebeh Rm10 ribu malah makan ratusan ribu..wallahuallam
    nak menangkapnya buan mudah..ia bergerak laju..rasanya nk tangkap or lastik cicak kat umah pun sonang..hehehehe

    BalasPadam
  9. AIDS tiada ubat..tapi kajian membuktikan khasiat daripada kokgo dipercayai boleh mengubati aids(sapa tak nak sembuh dari AIDS)...300 gram = rm 250 ribu....sila taip di google mengenainya...

    BalasPadam
  10. Ada yg percaya ada yg tak percaya, tak pe lah tapi ada yg dh kaya raya kerananya. Kawan saya yg buat bisnis Pok Ke tu To-up HP saja dlm sehari habis ratusan ringgit. Nak beli/jualnya pula kena ada cash ditangan RM100 ribu hingga RM200 ribu buat modal pusingan. POK KE tu mistilah beratnya 300gm keatas barulah ada nilainya. Tak percaya ke, lantak kau orglah

    BalasPadam
  11. Benda ni merupakan salah satu kajian saintis...secrect program..maaf takleh nak citer..bawah Malaysian Secrect Agency...harga buleh cecah Jutaan...depend on berat...

    BalasPadam
  12. saya ada sekor..kat mana nk jual pokke..

    BalasPadam
  13. saya ada seekor cicak sesumpah mcm dlm gambar kat atas tu , ada yg mau beli ke ?

    BalasPadam

Dipersilakan komen.