Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

19 November 2010

Kena Tipu Ribuan Ringgit Saham Sukarno

Sebuah akhbar harian hari ni cerita pasal orang kita tertipu dengan 'Saham Sukarno'. Kononnya kena keluarkan duit untuk proses mencairkan wang jutaan ringgit. Orang itu mendakwa sebagai keturunan Sukarno. Bercita-cita nak dapat duit juta, tapi jadi kayap. Yang kena ni termasuklah orang Muar, menurut akhbar berkenaan.

Nak tergelak tak boleh pulak, tak baik gelakkan orang. Tapi sebelum berlaku, kenalah berhati hati. Kalau tak ada ilmu sangat dengan saham ni, simpanlan duit kat Tabung Haji atau ASB. Skim pelaburan yang menipu seperti ini nampaknya berleluasa terutama di kawasan luar bandar. Maklumlah, orang kampung sekarang dah mula mewah dengan kenaikan harga getah dan sawit sekarang.

4 ulasan:

  1. salam ustaz..

    saya ada tgk news ni dlm npaper..byk sgt skim mcm ni sampai dah letih tgknya..balik2 skim sama jugak..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum...

    saya tengah dalam dilema nie..rakan saya mengajak saya menyertai skim macam nie ler jugak.tapi bukan skim duit suharto..dia ckap duit tu dah ader kat bank negara cuma tidak dapat dilepaskan lagi..saya pun ada merujuk pada kawan lain yang mempunyai saudara yang bekerja di bank negara..dan dia ckap memang duit tu ader..tp bank hold dulu.
    saya dijanjikan bayaran balik sebanyak 20 kali ganda dari modal yang saya perlu keluarkan iaitu sebanyak rm5k...saya rasa tertarik tp risau pun ader..
    adakah ustaz tahu tentang skim skim seperti ini?ianye tipu ker??
    buat pengetahuan ustaz terdapat juga beberapa uztaz dan cikgu yang menyertai skim ini...
    .....
    ..

    BalasPadam
  3. saham nama apa tu??

    BalasPadam
  4. ahli keluarga saya terkene, tp sy dah buat repot polis di tg karang. ia sedang menyerang n menipu org awam yg kebulur duit di tg karang

    BalasPadam

Dipersilakan komen.