Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

08 November 2010

Luahan Rasa Isteri Bermadu Dua

Assalamualaikum ustaz,

Saya ada masalah sikit ustaz, masalah saya adalah masalah bemadu. Saya ni baru sahaja melahirkan sorang anak. Lepas sahaja saya habis pantang suami saya kawin sorang lagi tanpa pengetahuan saya. Kalau di ikutkan sebenarnya saya sanggup bemadu, kalau itu kehendak suami saya.

Tetapi yang menyebabkan saya tak boleh nak bermadu adalah dari sikap madu saya sendiri. Dia sudah separuh dunia dia hina, maki hamun saya dan caci maruah saya. Kalau dia bersikap baik pun sekiranya ada sesuatu yang dia nak dia korek rahsia dari saya. Dia juga  tak pernah pun mintak maaf dari saya setelah dia buat kecoh depan rumah saya dan sepah-sepahkan rumah saya. Dia marah sebab suami saya tidak mnjawab fon dari dia...

Sampai satu peringkat saya tak dapat nak maafkan setiap aper yang dia buat. Ustaz apa yang patut saya buat ?

Saya sudah cuba terima dan maafkan dia tapi tak boleh... Saya memang dah tak boleh nak terima madu saya dan taknak dimadukan tapi saya masih sayangkan suami saya...

"Pembaca tolonglah bantu jawab, terutama madu-madu"

4 ulasan:

  1. Kalau saya x payah dilayan org giler mcm 2, sbenarnya madu awak 2 x sedar d untung dh lah bek suami org nk besar kepala, Yg penting awak jaga diri dan anak dan jadi wanita bermaruah jgn jd seperti dia, setiap wanita memang x nk dimadu tapi kita x dpt elak benda yang di sukai setiap manusia bernama lelaki, semuga ada hikmah atas apa yang terjadi ke atas puan.

    BalasPadam
  2. Kalau yang bukan madu boleh jawab tak Tuan?.

    -OrAng KampungKu-

    BalasPadam
  3. suami dia mcm dh kene 'penunduk' jer.. kalo x, x kan no2 brani smp mcm tu skali.. huhuhuhu..

    p/s - buruk sangka sikit.. huhuhuh..

    BalasPadam
  4. inilah org lelaki.nak poligami tak pernah nak fikir natijahnya.dia pentingkan diri sendiri aje.kesudahan jadi begini dia lepas diri,yang menangung anak bini.kuasa dan hak pada lelaki,sebab tu dia buat sewenang2nya.Allah membenarkan poligami tapi tidak digalakkan.jgn dijadikan takdir sebagai alasan.ini pilihan.renungkanlah.kepada para suami,banyaknya isteri derhaka dan banyaknya perempuan dineraka adalah kerana lelaki tak tahu hak dan tanggungjawab yang Allah beri untuk mendidik isteri.kepada isteri,nilai diri anda.tiada guna sayang kepada org yang tak tahu menghargai.sayangi diri anda dan anak.pulihkan semangat dan kekuatan, bina hidup baru dan jgn libatkan diri anda dgn madu kerana ia akan merosakkan emosi anda.biarlah suami anda yang menguruskannya kerana itulah pilihannya.apa yang pasti tuntut hak anda sebagai isteri.giliran, nafkah anda dan anak.lalui hidup seperti biasa.sekiranya suami berpoligami maknanya dia terlebih mampu dari segi segalanya.renungkanlah

    BalasPadam

Dipersilakan komen.