Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

05 Januari 2011

Pakwe Taknak Kawin Lagi, Nak Seronok Jer


Gadis ni dalam umur 28 tahun, pakwe dia dah masuk 30 tahun. Berkawan dah masuk 6 tahun tapi pakwe dia tak mahu kawin lagi, meminang atau bertunang pun tak. Bila ditanya pada pakwenya, katanya belum bersedia. Gadis ni pula macam dah tak boleh tahan dengan sikap pakwenya yang dingin itu.

Sepanjang kenal tu, mereka pernah beberapa kali tidur bersama di hotel. Lelaki tu memang dia kenal, lelaki bujang, kerja berniaga di gerai. Nak kata lelaki tu ada perempuan lain, tak ada pulak. Kalau nak ikut mampu kira mampulah tu. Gadis pun bekerja kerani di sebuah pejabat.

"Ustaz, saya buat-buat  cerita mak saya tanya  nak jodohkan saya dengan lelaki lain. Saya beritahu dia, dia buat bodoh jer,  ustaz. Geram juga dibuatnya" Kata gadis itu dalam perbualan telefon.

7 ulasan:

  1. mmm...sifat lelaki x beriman..

    BalasPadam
  2. wanita itu pun dah 'serah' mahkota pada lelaki, maka lelaki tu dah tanam dalam kepala dia "dia takkan lari"

    Lain kali jgn mudah "serah" mahkota, sekarang apa jua gertakan takkan masuk!

    Beringat sebelum kena!

    BalasPadam
  3. cari jek lain... kadang perkahwinan out of conveniences lebih baik dari berkahwin kerana cinta semata-mata. Macam mana nak bahagia tanpa cinta? Balik pada-Nya jek. buat apa-apa niat untuk-Nya. the rest will fal into it's place.

    BalasPadam
  4. Pompuan tu cadang nak perangkap pakwe dia tu - bila 'serah diri' kononnya tanda cinta, harap2 pakwe dia akan 'bertanggungjawab' tapi pakwe dia mungkin anggap pompuan tu bohsia,yang telah puas 'dibelasah' oleh berpuluh2 jantan lain, itu pasal logik juga dia tak mahu bertangungjawab - nanti orang kata jadi 'pak sanggup' pulak....Oleh itu buat2 tak tahu sajalah, biarkan saja bohsia tu mengandung anak haram dia! Buat susah2 saja cari penyakit....

    BalasPadam
  5. Panggil jantan tu, bagilah apa-apa yang patut. Biar dia sedar. Perempuan tu sama, kena bagi juga..Bagi Ilmu..

    BalasPadam
  6. Jauhkan jer diri dari dia..setiap perbuatan pasti ada balasan nya..

    BalasPadam
  7. segerakan taubat nasuha pastu terus buat xtau je kt dia...klu dia xberubah tinggalkan je trus..mudah2an dpt lelaki yg lbih baik...jgn risau,penilaian Allah lbih pnting drp tanggapan org sekeliling.org yg buat dosa kemudian bertaubat dgn sebenar2 taubat,dan diterima taubatnya maka apabila ia mati setelah bertaubat dirinya umpama kain putih yg tiada cela..so,org lain yg anggap diri xpernah buat seperti yg dilakukan oleh perempuan ni kena jgk beringat dan sentiasa muhasabah diri.ini sekadar peringatan bersama.kesian jgk kat perempuan ni.nasihat sy, cari dan tingkatkan lg ilmu agama agar dpt jd benteng kukuh untuk mempertahankan maruah diri.InsyaAllah.. Sekian,wallahua'lam..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.