Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

04 Januari 2011

Tahun 2011: Bila TV Nak Haramkan Cerita Hantu ?


Bila nak haramkan cerita hantu ? Ada faedah ker cerita macam ni ? Peminat memanglah ramai tapi jangan fikir ramai peminat saja. Itu bukan utama, yang utama fikirkan kesan pada masyarakat terutama pada anak-anak. Fikirkanlah modal insan yang bakal menjadi pemimpin negara pada masa akan datang. Bukan saja nak fikirkan modal harta benda dan keuntungan semata-mata.

Adakah cerita bukan cerita hantu tak menarik minat ker ? Siapa suruh buat cerita tak menarik, buatlah cerita lain yang boleh menarik minat penonton.

6 ulasan:

  1. assalam...saya sokong sgt diharamkan citer hantu ni..buat anak2 saya tkut ajer..tak mndtgkn faedahlah cerita2 mcm nie...

    BalasPadam
  2. Salam. Saya pun pelik cerita2 hantu/seram boleh dilepaskan untuk siaran TV. Terpaksa pula saya duduk sekali menonton untuk menerangkan pada anak2 akan implikasi buruk jika buat perbuatan salah/mendampingi jin dan syaitan. Jika saya sebok, saya terpaksa melarang terus anak dari menonton TV.

    BalasPadam
  3. Cerita penyiasatan pun bagus ustaz tapi kenalah selidik betul-betul macam CSI tu. Tengok cerita penyiasatan Malaysia buatkan penonton tertanya-tanya logik ke tidak..

    BalasPadam
  4. sya sokong ustaz..haramkan terus cita2 hantu ni. xde paedah eh! buat org penakut lg penakut. rasanya dulu kerajaan penah haramkan cite2 hantu ni kan?cite industan lak byk seksi seksa n adegan yg haduhh...segan nak tgk dgn anak2.cite penyiasatan mcm cite Gerak Khas sya tgk dh mcm x logik pun ada..mcm x real sbb kat Malaysia ni rasanya x boleh nak tunjuk sgt teknologi mcm dlm cite CSI tuh..betulkan sya kalu sya salah ye ustaz..sya tulis apa sya rasa..

    BalasPadam
  5. Sebenarnya dah masuk 40 tahun masyarakat msia disogok dengan cerita hantu dan tahyul. Ia bermula pada tahun 70an dulu oleh filem2 dari Indonesia. Selepas itu dapat pula cerita2 hantu lompat filem cina. Filem baratpun apalah lagi. Ni filem dan drama di Msia pula. Bilalah otak anak2 kita nak berkembang dengan perkara2 yang lebih sihat dan berfaedah ya

    BalasPadam
  6. emm,risau saya tgk pelakon2 citer antu mase melakonkan babak2 menyeru syaitan la,jin la,tuan puteri la...eii..boleh ke lakonkan adegan gitu..klu boleh mndtgkn syirik kn naye je..ish..ish....ish...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.