Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

30 Mac 2011

Bagaimana Keselamatan Pelajar Naik Bas ke Sekolah ?

Gambar ini dirakamkan di sebuah rendah sekolah petang tadi. Kelihatan pelajar berebut-berebut dan berasak-asak untuk naik bas.

Bagaimana tahap keselamatan mereka ? Adakah ibu bapa mereka tahu yang anak mereka melalui perkara ini setiap hari balik dari sekolah ? Di mana pemandu bas atau pembantu ?

3 ulasan:

  1. assalamualaikum ustaz..

    selama hari bersekolah, selama tu la kita akan tgk pemandangan yg serupa..risiko bahaya sentiasa ada. budak2 bukan tau pikir pasal bahaya. tau byk main jer...

    utk kawalan lalulintas tu, mmg kene ada org yg awasi. sama ada mak bapak tu sndri atau petugas lalulintas skolah :-)

    BalasPadam
  2. Assalam...

    Ustaz.. kalau di fikirkan memang kurang selamat, walaupon di sekolah atau di mana2 sahaja di didik beratur sblm naik bas atau apa sahaja, tapi bukan saja kanak2 tetapi orang dewasa pon gagal dalam mengikut didikan tersebut, mungkin kerana displin dan juga perasaan pentinkan diri sendiri dan juga ego mungkin perkara ini sering berlaku,

    p/s: tertarik dengan displin orang JEPUN, sangat patuh !

    BalasPadam
  3. dari permerhatian saya di Parit Raja ni, saya nekad susah macam mana pun saya sendiri nak pi ambil dan hantar anak pi sekolah. Bas sekolah sekarang ni, lagi boleh masuk main sumbat je selagi boleh. Penguatkuasaan tak ketat. Kita tak belajar dari mereka yang lebih baik..JEPUN, AmeriKa..Islam pun ada adab dan cara juga tapi kita yang takmau belajar dan ikut..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.