Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

31 Mac 2011

Bapa Berkeras Suruh Anak Nikah Cepat, Tak Tahan Asyik Keluar Dengan Tunang Saja


Seorang bapa minta dinikahkan anak perempuan dia cepat, tarikh yang dirancang sepatutnya sebulan lagi. Mana bapa dia tahan, asyik keluar dengan tunang saja tak kira siang dan malam sampai bapa susah nak kawal anak.

Bertunang dah setahun lebih, mula bertunang nampak okey tapi dah lama bertunang nampak selalu keluar berdua. Saya kata, sebenarnya tak eloklah bertunang lama-lama, eloklah sederhana tak lama tak sekejap. Yer le, betullah bapa risau, bapa mana yang tak risau kalau-kalau anak dia buat benda tak baik, nanti nama keluarga juga yang malu.

5 ulasan:

  1. Betul betul..risau..anak saya dua2 lelaki..saya harap besok kalau dia jumpa pasangan, saya doa sangat jumpa keluarga yang mudahkan perkahwinan. ZINA sekarang mudah..kita takyah cari..Dia datang sendiri takyah dijemput.

    tu yang takleh tunang lama-lama..mak ayah mudahkanlah NIKAH..Nak KAWIN memang mudah, tepi semak pun boleh jadi..

    BalasPadam
  2. Bertunang bukannya bermakna sudah dapat lesen boleh bawa / usung tanpa malu pegi jalan merata2 kampong /pekan, berdosa tetap juga berdosa kerana masih belum bernikah lagi - macam kes usung awek2 lain juga hukumnya.
    Mak bapak pun turut sama berdosa bersubahat mukadimah zinah tuh...

    BalasPadam
  3. saya pun riso tgk budak2 skrg ..mak ayah pun bnyk x kisah ank berkepit hulu hilir .. bila tgk ada sedare mare mcm tu ..mak sendiri x tgur .. bila tegur emak dia menyebelahinya ...yg ayah dan abg2 hanya diam membisu..senak dada ni

    BalasPadam
  4. aku ni yg nk nikah balik pnye lah susah..
    macam2 hal...

    BalasPadam
  5. Kalau kedua pasangan berotak tahulah cam mana selesaikan soal kahwin mereka...

    BalasPadam

Dipersilakan komen.