Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

11 April 2011

Lelaki 50-an Nikah Lagi Satu Sebab Nafsu Kuat...


"Okey, sebenarnya mengapa ambil keputusan nak nikah lagi satu ?". tanya saya.

"Yer tuan, bagaimana nak buat kalau kita orang lelaki nafsu kuat, isteri kita tak kuat dah tak berapa nak melayan kita". Luah lelaki ini tanpa berselindung.

"Dia kata dia sayangkan saya, tapi taknak layan saya". Tambah lelaki ini lagi.

Lelaki ini 50-an, bernikah dengan janda 40-an sebagai isteri kedua. Isteri pertama dia 50-an dan mempunyai beberapa orang anak.

 "Lelaki nafsu kuat' itulah juga ayat yang dinyatakan di dalam Mahkamah Tinggi Syariah dan berjaya mendapat kebenaran bernikah lagi satu.

15 ulasan:

  1. Eloklah kahwin lagi satu (poligami) untuk elakkan maksiat kalau tak cukup seorang isteri / isteri menopaus (tua). Orang lelaki ni umur 50 - 70 tahun pun masih kuat nafsu seks - ada juga yang sanggup merogol anak / cucu / anak tiri dll. lagi.
    sebelum apa2 lebih baik nikah satu lagi...selamat.

    BalasPadam
  2. Bagi kes ini, wajarlah dia ambil keputusan nikah lagi. Dia tak cari pelacur dan buat maksiat. Maka isteri dia kenalah faham dan itulah indahnya Islam yang membenarkan poligami. Sebenarnya ramai lagi suami yang tak dapat kepuasan dengan isteri tapi tak kawin lagi dan buat maksiat pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yea... setuju...
      ini la yg dikatakan...
      liku2 "itam putih kehidupan"..

      Padam
    2. muslimah sejati10 Julai 2012 5:39 PTG

      benar .. ana setuju sgt2 ... ^_^

      Padam
  3. Saya sokong....

    BalasPadam
  4. betul..tambah kalau isteri dah tak mampu...sian juga isteri dah penat mengandung, menjaga anak, bersalin dll apabila dah tua masa isteri tak mampu biarlah isteri layan kesunyiannya sendiri...Huhu

    Tapi sebelum bernikah lain sebab alasan kuat cuba cuba semak diri juga aku ni betulkah suami yang baik dan tak pernah susahkan isteri sepanjang hidup bersama...

    Kalau tak silakan... pasti anda boleh buat keluarga super yang tip top ..:)

    BalasPadam
  5. Kuat mana kuatnya nafsunya tu... Entah ler manusia nie mcm2.. Alahai... habiskan ler usia yang dah setengah abad tu wat amal ibadat dari fikir soal nafsu...

    Tanya Iman akan guna akal... tanya nafsu... buas... mana pernah puas...

    Wlu apapun... Mahkamah dah luluskan mungkin ada faktor2 lain yang diambilkira oleh mahkamah, mungkin faktor kesihatan isteri pertama dan laporan doktor...

    Tahniah!! pada pakcik tuu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. quote:
      tanya nafsu... buas... mana pernah puas...


      yea... setuju.. !!
      sex mana penah puas...
      mlm tadi puas.. pagi ni nak lagi..
      pagi ni puas... mlm esok nak lagi..
      dan lagi.. dan lagi.. xgitu..?

      Padam
    2. Mana ada isteri dgn rela membenarkan suami menikah satu lagi tanpa melawan dulu. Dia mesti sedaya upaya halang sebab takut kehilangan haknya di atas harta benda sepencariannya.

      Padam
  6. muslimah sejati10 Julai 2012 5:42 PTG

    hanya hilang di dunia tp di akhirat tidak jika si isteri pertama redha semuanya kerana ALLAH .. sbb apa yg berlaku semuanya telah di tentukan oleh takdir ALLAH ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puasa boleh meredakan "kuat nafsu" tu. Cuba lah

      Padam
  7. lelaki kuat nafsu memang perlu lebih dari seorang isteri. Apatah lagi kalau isteri pertama dah mencecah usia 50an. Tapi manusia ni diberi akal .. nak utamakan nafsu atau nak utamakan tanggungjawab yang sememangnya berat sebagai seorang suami, bapa dan anak lelaki kepada ibunya. Jangan hanya pentingkan nafsu saja .. ingatlah hidup ni bukan semata-mata untuk puaskan nafsu yang tak pernah ada noktah itu.

    BalasPadam
  8. Ntah la... kita ni cakap senang. itu la ini la... cuba kena batang hidung sendiri tgk!! habis tu kenapa kita kawin kalau tak nak ikut nafsu... mak ayah kita pun kawin, kita pun kawin... semua mesti ada nafsu baru boleh kawin... kalo tak der nafsu tapi nak kawin jatuh hukum haram/makruh lak...

    Kdg2 org pompuan pun ada yg lebih dominan dari suami dalam soal hubungan kelamin... rentetan daripada isu ini, saya serius nak tanya ustaz kadikluang:

    nanti saya emailkan.... tata

    BalasPadam
  9. Seks itu keperluan manusia biasa..jika si isteri x mampu imbangi nafsu si suami...sedangkan tanggjwb isteri ialah wajib tidak boleh menolak pelawaan suami untuk bersetubuh kecuali isteri sedang haid/nifas...jika si isteri menolak maka berdosalah si isteri...setiap isteri kena tahu perkara ini..lebih baik si suami beristeri lebih dari sedia ada...jika mampu zahirnya..asalkan si suami tidak membuat maksiat dan dosa. Sbb itu lah jika si isteri membenarkan dirinya bermadu..dijanjikan payung emas di syurga...apatah lagi rezeki dari allah...makin besar tanggung iaitu isteri dan anak2 insha allah allah akan memperluaskan rezeki hamba2Nya.

    BalasPadam

Dipersilakan komen.