Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

17 Januari 2012

Pengalaman Dikejar Janda Bergetah


Lelaki 40-an sudah nikah dan ada anak. Lelaki ini, di belakang isteri dia, ada kacau seorang janda 30-an anak dua, masih bergetah katanya. Janda yang cun macam ni, ramai orang nak kacau di tempat kerja. Bagaimanapun, janda ini pada mulanya tak berapa nak layan lelaki yang hampirinya.

Tapi lepas tu janda ini membalas pulak, sampai lelaki terkedu. Sampai ke peringkat, depan orang ramai pun dia cakap pasal nak kawin dengan lelaki tu. Lebih pada tu, dia telefon kat rumah dan sms lelaki ni ajak kawin.

"Dulu kata nak kawin dengan saya, sekarang senyap pulak". Kata janda ni.

Lelaki ini menggelabah sebab dia sebenarnya bukan nak kawin betul-betul, dia main-main saja. Dia mengaku, dulu ada ajak janda ni pergi dating tapi janda ni taknak. Tapi sekarang nak pulak, sampai sms malam-malam tengah tido, nak ajak jumpa.

"Biasalah lelaki ustaz, saya bukan betul-betul, main-main saja". Kata lelaki ini.

"Dah tu, kenapa taknak kawin saja dengan janda tu ?". Kata ustaz.

"Tak berani ustaz, takut 'singa' kat rumah. Sesak nafas saya dibuatnya". Kata lelaki ini.

Pengajaran dari cerita ni, iaitu lelaki bukan semuanya berani. Kalau orang tak berani dia berani, tapi kalau orang berani, dia takut pulak.

7 ulasan:

  1. itulah... kalau ada penyabit TB, mmg susah nak kawin lagi satu.. (",)

    BalasPadam
  2. Tuan, topspin kat mamat nie. he3. Suka2 je nak main2kan org lain ...

    BalasPadam
  3. "penyabit TB" tu apa en. fuad...?
    penyakit batuk kering ke..?

    pd sy....
    ni sama kes... katanya ..
    ugutan untuk meletakkan bom dalam helikopter tu la...
    apabila ditahan...
    cepat2 bagi jawapan/alasan..
    "saya bukan betul-betul, main-main saja"....

    BalasPadam
  4. TB tu penyakit "Takut Bini". Kenbanyakkan org lelaki mmg mcm tu.

    mz3

    BalasPadam
    Balasan
    1. isee...
      ok faham...faham...
      so kena tido luar la yea..
      kerass sensorang. !!!

      kahkahkah !!
      mcm2 penyakit zaman IT nie !!

      Padam
  5. tu la lelaki, ada ke patut isteri dia kata singa.

    BalasPadam
  6. saje nk test2 ..tp agakla..nk main2 pon..haaa kan dh kene betul2 padan muka..

    BalasPadam

Dipersilakan komen.