Nak Jadi Rakan FB Saya Taip "Kadi Kluang" atau klik bawah ni..

Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

31 Ogos 2012

Mati Mengejut Sebab 'Ubat Kuat'

 
Seorang ni cerita kat saya mengenai seorang kawannya yang meninggal dunia. Katanya, punca kematian adalah ubat kuat dari negara luar yang tidak ada kelulusan kementian kesihatan di negara kita. Lelaki yang meninggal dunia ini umur 50-an, kira orang kaya juga.
 
Janganlah tanya 'ubat kuat' apa, faham-faham sendirilah. Kawan yang cerita ni adalah kawan rapat dia yang dah beri nasihat supaya jangan ambil ubat macam tu, tapi dia tak hiraukan. Tapi ini sekadar cerita saja, kalau ikut laporan kematian katanya kerana sesak nafas, tak ada pun cerita pasal ubat kuat tu. Ajal lelaki tu dah sampai dan tak perlulah diungkit lagi kalau dia ada buat benda tak elok masa dia hidup.

2 ulasan:

  1. hmmm..
    xsalah jugak tu.. ustaz..
    apabila usia udah cecah 50-60an..
    semuanya perlu/nak kuat..
    pendengaran nak kuat..
    penglihatan nak kuat
    gigi nak kuat..
    kaki tangan pun nak kuat..
    malah segala2nya.. harus kuat..
    bagaikan baru usia awal 20an.. hihihi !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seadanya...Allah Maha Mengetahui...Jaga iman terjaga akal...

      Padam

Dipersilakan komen.