Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

20 Disember 2012

Isteri Menyesal, Dia Punya Hal, Suami Bakal Dituduh Di Mahkamah

 
Seorang isteri mengadu dan menceritakan kisahnya. Satu hari tu waktu dia datang bulan, dia bergaduh dengan suami. Masa tengah hebat perang mulut tu, Serta merta suami menyahut cabaran itu dan menceraikan isterinya dengan talak satu.
 
Bagaimanapun, selepas itu, si isteri yang sudah bergelar janda itu menyesal dan meninta maaf dengan si duda bekas suaminya itu. Beberapa hari selepas bercerai, mereka rujuk kembali dan berbaik semula.
 
Tetapi selepas itu, dia dapat satu surat dari penguatkuasa dan kes perceraian mereka itu dikira salah dan akan dituduh di mahkamah syariah. Katanya, suaminya melakukan kesalahan kerana menceraikan isteri di luar mahkamah dan tanpa kebenaran mahkamah. Isterinya kata, dia tak tahu pun yang seorang suami menceraikan isteri sebegitu dikira salah dan akan didakwa.
 
Si isteri sangat menyesal dan takut sekiranya suaminya dihukum denda atau penjara nanti. Hukuman itu juga nanti katanya bakal mengakibatkan kerjaya suaminya turut terjejas. Yang isteri menyesal sampai tak tidur lena adalah, kerana kesilapan dia mendesak suaminya menceraikannyalah perkara ini terjadi.

1 ulasan:

  1. ada kemungkinan sewaktu masing2 masih teruna/dara time hadir kursus nikah kawin dulu tu..
    kisah/kes cerai di luar mahkamah ni..
    blum masuk dlm sylibus kursus kot.. ustaz.. ;)

    BalasPadam

Dipersilakan komen.