Untuk Memilih Tajuk Artikel Dalam Blog Ini, Sila Taip Perkataan di sini.

Memuatkan ...

25 Disember 2012

Kepala Saya Jadi Bahan Ujikaji Tukang Gunting

 
 
Saya ke kedai gunting rambut. Kedai itu memang saya setiap bulan pegi. Nampaknya hari ini kedai tu tak ada orang lain kecuali saya seorang saja. Tengah menggunting tu, tiba-tiba masuk dia orang lelaki, terus berbual dengan tukang gunting tu. Dia berhenti separuh jalan gunting rambut saya.
 
Saya tak faham apa yang dibualkan. Cuma yang saya nampak dan faham, dua lelaki itu hendak promosi pisau cukur yang baru. Mulanya tukang gunting tu kata dia dah ada banyak stok pisau cukur tapi lelaki itu kasi free satu kotak kecil untuk promosi.
 
Tukang gunting teruskan gunting rambut saya dan tiba masa nak cukur, dia gunakan pisau cukur yang baru tu. Pisau cukur ini jenis yang lama-lama yang orang dah tak pakai sekarang, tapi tukang gunting kena pakai. Iaitu setiap pisau dipatahkah untuk diletakkan dalam bekas dia.  Pisau ni diganti setiap orang.
 
Masa dia nak test pisau cukur promosi tu, saya macam takut juga. Manalah tau kalau-kalau pisau tak tajam, boleh jadi terluka pulak nanti. Tapi nampaknya dia cukur macam biasa dan tukang gunting tu saya rasa dia ada puji juga, agaknyalah.
 
Lepas gunting, saya keluar dan pegi ke kedai depan. Keluar dari kedai depan tu, saya tengok lelaki itu bawa keluar sekotak besar dari dalam kereta. Maknanya jadilah tukang gunting tu beli banyak. Hehe... nampaknya kepala saya jadi bahan ujikaji pisau cukur tu.

3 ulasan:

  1. Salam ustaz,

    Boleh mohon bayaran tu sebab jadi tikus puteh tanpa kebenaran.. hihihi..

    BalasPadam
  2. Haha, jadi tikus lab ni. Nasib baik selamat lepas ujikaji :D

    -> ❤ TechKini.com

    BalasPadam

Dipersilakan komen.